TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI (",)

Jumaat, 11 Februari 2011

Sumber Inspirasi

Kenal tak siapa insan yang hensem di atas ni? Tak kenal? Mai aku nak kenalkan kepada semua..
Beliau adalah guru kelas aku masa aku darjah 6 (6 Anggerik tahun 1998) semasa aku menuntut di SK Sungai Ular. Nama beliau ialah Hj. Alias bin Hj. Saad. Sekarang beliau merupakan PK Pentadbiran di SK Junjung.
Ditakdirkan aku dapat contact semula dengan guru yang pernah berjasa pada aku. Guru yang pernah memberi semangat kepada aku untuk terus maju. Guru yang pernah mencungkil bakat aku. Guru yang pernah mengajar aku untuk menjadi insan yang berjaya. Sedikit sebanyak beliau juga telah menjadi sebahagian dalan sejarah hidup aku.

Siang tadi aku berchatting dengan beliau. Sempat juga aku berkongsi cerita dengan beliau. Mulanya aku ingat beliau dah lupa aku. Maklum la aku ni dulu seorang pelajar yang agak diam (betul ka??hehe). 

Apa yang aku nak kongsi bersama dalam entri kali ni ialah tentang kata-kata beliau yang telah menyuntik semangat aku untuk menjadi seorang pendidik.



Terima kasih cikgu. Jasa cikgu sentiasa saya kenang. Kata-kata cikgu sentiasa saya ingat. Tanpa cikgu, saya tidak mungkin akan bergelar pendidik sekarang ini. (",)

Tiada ulasan: