TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI (",)

Ahad, 6 Februari 2011

Rindu nak ghabat bas

Pagi tadi hantar adik aku kat stesen bas. Dia dah abis cuti nak balik ke USIM.. ni dia adik aku Noor Elkamel Elias.. taraaa

Elkamel Elias.. Umur 20 tahun.. Menuntut di USIM.. Kos Perakaunan Muamalat (Sori..gambar tepi saja..hehe)

Tiket pukul 9.45 pagi.. Jalan nak masuk stesen bas punya la sesak. Aku parking kat luar ja.. Terpaksa berjalan jauh sikit.. Adik aku terus menuju ke kaunter tiket untuk cek nombor bas. Dapat ja nombor bas, meluru ke bas. Tengok-tengok bas dah penuh. Inilah muka kecewa adik aku...


Lalu, dia pun dengan muka yang frust menyerang kaunter bas. Kerani kaunter bagi pulak nombor bas yang baru. Tunggu punya tunggu, tayar bas pun tak nampak lagi. Stesen bas semakin sesak. Macam-macam sumpah seranah yang aku dengar.. Orang ramai dok marah sebab bas semua penuh. Padahal dah ada nombor bas kat tiket.



Abah pulak dah tak tahan sabar, sedang memikirkan langkah yang perlu diambil. Mulanya abah cakap elok-elok dengan konduktor bas tu. Setelah bertekak beberapa lama, akhirnya abah mengarahkan adik aku naik ja bas tu. Tak payah nak tunggu bas yang tak muncul lagi tu. Orang lain pun mengikut jejak abah mengarahkan anak-anak mereka naik bas tanpa hiraukan nombor bas sebab bas tu memang nak menuju ke tempat yang sama dan tokey yang sama. Ni dia muka abah yang cengey.. Haha (maap abah)


Bila tengok suasana orang ramai naik bas, aku rindu pulak zaman aku belajar kat UiTM dulu. Syoknya ghabat bas.. Macam-macam kenangan aku naik bas dulu. Bas rosak la.. Bas accident la.. Bas lambat la.. Dan macam-macam lagi la. Kalo dah nak cuti tu, sebulan sebelum cuti aku dah tempah tiket. Sanggup tunggu depan kaunter tiket kat Shah Alam tu nak beli tiket. Sanggup ponteng kelas sebab takmau terlepas beli tiket.. hahaha.. Tapi itu sudah tinggal kenangan. Bila tengok adik-adik aku balik ke U masing-masinng, rasa macam nak study balik ja..

Petang ni nak hantar 2 orang lagi adik. Sorang nak balik UiTM Penang.. Sorang lagi nak balik UTP.. Yang belajar UTP tu hantar kat stesen bas Butterworth ja.

7 ulasan:

man berkata...

1st time tertinggal bas..lmbt 5 minit ja.. xleh trimaa...pahit2..

Elhidayah Elias berkata...

yaka?bila? awat x tau pun? hehe..

mey@light berkata...

k chik,tau x yg gmbr kamel yg ats skali 2..pmpn sblh 2 kwn b teh..yg bju pink 2..

man berkata...

adala ari2..geram pn ada..

Elhidayah Elias berkata...

mey: patut acik mcm pnah tgk
man: padan muka..spa suh lmbt :p

man berkata...

:-((

man berkata...

:-((