TINGGALKAN LINK ANDA DI SINI (",)

Sabtu, 8 Januari 2011

Sudah Berpunya ke Belum?


Assalammualaikum.. Fuhh.. Ari ni baru ada masa nak buat entri.. Sejak seminggu sebelum buka sekolah sehingga hari ni, kehidupan harian agak sibuk. Banyak benda nak kena buat.. Walaupun keja bertimbun, tapi aku sangat suka.. Menjadi seorang guru sangat best.. Very enjoy & love my job compared dengan keja aku sebelum ni..

Okay².. teruskan kepada tajuk entri kali ni.. Aku dah bosan dengan soalan ni.
- Dah ada pakwe?
- Bila nak kawin?
- Dah berpunya belum?

Pelbagai lagi soalan yang seangkatannya sering ditanya. Secara jujurnya aku pernah berpunya.. Tapi itu dulu.. masa zaman belajar kat uitm dulu.. Selepas dikecewakan, aku serik untuk bercinta. Kalau boleh dah takmau couple² ni.. buang masa. Cinta bagai nak rak, tapi belum tentu dia jodoh kita. Jadi, bagi aku kalau ada jejaka yang betul² ikhlas ngan aku ni, terus ja jumpa ayah aku. Ikat dengan ikatan yang sah.

Aku tak suka dengan perkataan 'pakwe' 'boyfriend' dan sebagainya. Ya.. memang aku ada kawan lelaki. Tapi biarlah sekadar kawan dan tak lebih dari itu. Honestly sapa yang takmau couple kan.. Biasa la dalam usia skrg ni dan bila tengok kawan² lain dah bahagia dengan pasangan masing².

Mungkin ada kenalan yang anggap aku ni 'playgirl'.. kawan ngan orang tu, kawan dengan orang ni. Tak salahkan aku nak berkawan. Baru-baru ni aku dah kecewakan seseorang.. Im so sorry.. I have no intention.. Aku dah terus terang yang aku tak boleh nak bagi komitmen dan aku tak suka nak bagi komitmen kepada hubungan yang tak diiktiraf itu yang belum pasti bagaimana kesudahannya.

Jadi, jelaslah jawapan aku untuk persoalan itu.. Aku single.. Sekian, terima kasih ^_^

p/s: hati ini terpikat dengan seseorang.. aku tak bertepuk sebelah tangan.. tapi, antara kami hanya kawan.. diulangi.. hanya kawan...

6 ulasan:

amirah berkata...

kalau jodoh tak kemana :)

Lin berkata...

setuju sangat. relationship biar serius and ikhlas ;)

ibh_sue berkata...

Errmmm...buat dekk ja soklan diorg tu...Mmg sifat manusia suka tanya menda2 mcm tu...
Kalau dah jodoh tak kemananya..jadi..tunggulah ya..

Blog SMK. Jalan Mengkibol,86000 Kluang, Johor. berkata...

BUKAN MEMILIH TETAPI MENCARI YANG TERPILIH.... COZ KAWIN TU HANYA SEKALI DIK .....

(",) berkata...

btul tu..like the statement :)

rahman berkata...

like that statement too....